zondag 24 mei 2009

Nights in Rodanthe


Om haar leven weer op een rijtje te zetten, trekt Adrienne Willis zich terug in het kustplaatsje Rodanthe in North Carolina, waar ze een weekend lang past op een klein hotel. Adrienne heeft rust nodig van een opstandige tienerdochter en een onberekenbare echtgenoot, die gevraagd heeft hem terug te nemen. Terwijl er een zware storm op komst is, arriveert de enige hotelgast. Deze dokter Paul Flanner is naar Rodanthe gekomen vanwege zijn eigen persoonlijke problemen. Wanneer de storm opsteekt, zoeken de twee gezelschap bij elkaar en tijdens een magisch weekend beleven ze een romance die de rest van hun levens zal beïnvloeden.
Prachtige locatie, mooie mensen, heerlijk romantisch verhaal. Nigths in Rodanthe is een film zonder happy end, en toch geeft de film een goed gevoel. Zo mooi kan liefde zijn, zo hard kan het leven zijn. De altijd perfect uitziende Richard Gere en de stralende Diane Lane maken van deze verfilming van het boek van Nicolas Sparks een levend verhaal.
Na afloop barstte ik in huilen uit, met de kreet wat een K*T film, maar stiekem vond ik het heerlijk om naar te kijken. De huilbui wijt ik maar aan mijn onstabiele hormoonspiegel.

1 opmerking:

  1. Wat een heerlijke film he :-) die Richard Gere , 20 jaar geleden vond ik het altijd al een stuk maar dat blijft gewoon zo volgens mij en dat huis en die omgeving zwijmel de zwijmel zegt deze meestal erg nuchtere dame :-)

    BeantwoordenVerwijderen