dinsdag 26 mei 2009

De Alfabetzussen



De alfabetzussen
Monica McInerney
De drie zussen Anna, Bett en Garrie Quinlan, in hun jeugd bekend als de zingende Alfabetzussen, hebben elkaar al jaren niet gesproken. De verloofde van Bett trouwde met de jongste, Carrie, en de ruzie die ontstond dreef de zussen uit elkaar.
Maar nu worden in hun ouderlijk huis, in het prachtige zuiden van AustraliĆ«, de voorbereidingen getroffen voor een groot feest. De vitale en excentrieke grootmoeder van de drie, Lola, wordt tachtig, en de zussen worden verwacht alle drie aanwezig te zijn – en zich goed te gedragen en vriendelijk te lachen.

Een boek dat ik al een tijd geleden heb gelezen maar waarvan ik de titel nog altijd weet. Dit boek maakt indruk door de stijl, het thema en de sfeer. Typisch zo een boek waarbij ik na lezing altijd verlang naar zussen. Helaas zal dat wel niet meer lukken, maar als ik er erg naar verlang kan ik altijd dit boek nog een keer lezen.

Van dezelfde auteur verschenen ook de titels Familiebagage en Familiegeheimen, elk met een krachtig thema en prachtig geschreven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten