donderdag 19 november 2009

Nog een luxe uitgave?


Deze week weer een uitgave gedaan. Luxe of noodzaak? Tja dat wacht ik nog even af. Het lijkt er sterk op dat ik beginnende diabetes heb. Mijn glucosewaarden zijn in nuchtere toestand duidelijk te hoog.
Vreemd genoeg is dat niet iets waar ik aan dacht bij al mijn vage klachten van de laatste maanden.
Op verzoek van de bedrijfsarts deed mijn huisarts een bloedonderzoek, ik werd onderzocht op werkelijk bijna alle vakjes op het laboratoriumformulier. Hormoongehaltes bleken allemaal prima, bloeddruk is geweldig, er bleek maar een afwijkende waarde te staan op de uitslag en dat is de glucose.
Ik ben bekend met diabetes uit mijn direct omgeving dus weet ik ook wat ik zal moeten doen. Meten is weten, dus kocht ik een geweldig apparaat. De De accucheck compact plus.
Nu nog doen wat ik weet dat moet en waar ik een geweldige antipathie tegen heb. Afvallen!!!
Mijn hele leven al heb ik overgewicht, nooit geen probleem mee gehad. Waar een anorexiapatient dun is en zichzelf in de psiegel dik vind, ben ik dik en zie in de spiegel gewoon een lekker wijf. Tja de psyche van ieder mens is anders nietwaar.
Slechts een periode in mijn leven was ik relatief slank (maat 44/46) en dit was tegelijk een van de meest verdrietige en moeilijke periodes in mijn leven. Dus hoe kan ik nu de knop omzetten en gaan afvallen? Ik weet de oplossing nog niet, maar het komt vast tot me.

1 opmerking:

  1. Erg he, verplicht afvallen, ooit was ik 25 kilo kwijt maar ik denk in eenzelfde periode als jij :-( je mag altijd mee fietsen he

    BeantwoordenVerwijderen