zaterdag 14 november 2009

2012

Hoewel lief een enorme filmliefhebber is, en we al vele films samen hebben bekeken waren we nog nooit in onze relatie samen naar de bioscoop geweest. Dat hoefde ook niet want daarvoor heeft hij meerder andere vrienden/vriendinnen die zijn passie voor bioscoopbezoek delen. Gezien de meestal beperkte tijd die wij samen doorbrengen kiezen we er voor om meer sociale activiteiten en andere leuke dingen te doen.
Bovendien ben ik niet zo een groot voorstander van bioscoop bezoeken. Meestal stoor ik me te veel aan de andere mensen die er zitten. Maar nu moest het er toch een keer van komen.

Onze beider voorkeur voor rampenfilms en de gelukkige omstandigheid dat we beide vrij waren op vrijdag de dertiende bracht ons er toe om samen de film 2012 te gaan bekijken in een echte bioscoop.
Een werkelijk fascinerende film, prachtig gemaakt. Het spat van het scherm, en als je de moraliserende ondertoon even over het hoofd ziet, dan kan je heerlijk genieten van de prachtige beelden. Strijd tussen goed en kwaad, geloof in de mens en andere blah blah blah. Dit is wel een film die beter tot zijn recht komt op het grote scherm.
Het geluid is ook goed aangepast aan de omstandigheden, zonder zoals zo vaak in de bioscoop je helemaal de bedelven.

Kortom we hebben genoten van het uitstapje en de film.

1 opmerking:

  1. ik herken dat zo, ook ik heb een hekel aan de bioscoop om een of andere reden zijn het de stoelenschoppers die achter mij zitten, of de kletskousen of de chipsetende boerende mensen....

    BeantwoordenVerwijderen