zaterdag 14 november 2009

Vriendschap


Vrienden hebben en houden is best een uitdaging als je in twee verschillende steden woont. Het reizen en de weinige tijd die ik doorbreng in mijn geboorteomgeving maakt dat ik mijn vrienden wel eens te weinig zie helaas. Maar afgelopen weekend was het bijkletstijd. Met vrienden gingen lief en ik uit eten, wokken. Heerlijk gegeten en genoten van mensen die op dezelfde golflengte zitten, mensen die mij al lang kennen, die mij waarderen en liefhebben en die gewoon lief zijn. Het was een mooie avond.



Zondag knoopten we er nog een bezoekje aan andere vrienden aan vast. Dat zijn vreemde vrienden. Niet de mensen hoor maar de omstandigheden. Die vrienden zijn mijn ex-lief en zijn nieuwe partner. Altijd lastig om uit te leggen aan mensen dat je vriendschappelijk wilt blijven omgaan met je ex en zijn nieuwe vrouw. Het is ook een lastige vriendschap natuurlijk, want je hebt een verleden met goede herinneringen maar ook een stuk verleden met veel emotie en verdriet. Je bent niet voor niets uit elkaar gegaan dus er zit veel gevoel achter de facade. Toch lukt het om regelmatig contact te hebben en te houden. We zien elkaar niet vaak, maar als we elkaar zien dan is het leuk.
Het zijn bezoekjes waar ik veel waarde aan hecht en waar ik altijd enorm van geniet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten