maandag 17 augustus 2009

Het heetst van de dag Nora Roberts



Rechercheur Phoebe MacNamara vond haar roeping al op jonge leeftijd, toen een verwarde man haar familie urenlang gegijzeld hield. Nu is ze de beste onderhandelaar van de politie van Savannah. Of het nu gaat om iemand die zelfmoord wil plegen,een man die zijn gezin wil ombrengen of een gijzeling door nietsontziende criminelen, Phoebe weet de juiste toon te treffen.
Duncan Swift heeft Phoebe aan het werk gezien toen zij een van zijn werknemers wist te overreden niet naar beneden te springen. Hij vindt de combinatie van hardheid en gevoeligheidzeer aantrekkelijk, en hij is vastbesloten deze bijzondere vrouw te veroveren.
Dan wordt Phoebe in haar eigen kantoor aangerand en ontvangt ze thuis dreigende berichten.
Alweer een top boek van Nora Roberts. Werkelijk een van mijn meest favoriete auteurs. Ze is een veelschrijver en wisselt romans af met het schrijven van delen voor de Harlequin serie. Geen enkele van haar titels heeft me tot nu toe teleurgesteld.
Mooiste serie vind ik Het eiland van de Drie zusters. Ik las ze als afzonderlijke delen op het moment dat ze uitkwamen, en kon dan zelden wachten tot het volgende deel. Gelukkig zijn ze nu samen in een bundel verschenen.
Ook deze titel is weer een klein juweeltje. Spannend met prachtige personages die veel diepgang bezitten. Heerlijk boek voor de zondagmiddag die ik doorbracht in de schaduw van een boom in de tuin van mijn lief. Altijd te kort die zondagmiddagen.
Zondagen zijn zelden favoriet bij ons, omdat altijd onvermijdelijk het afscheid volgt na een paar dagen samen. Gelukkig kan ik komend weekend wat langer blijven dat maakt de zondag een stuk aangenamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten