vrijdag 28 augustus 2009

Santa Montefiore


Enige tijd geleden, eigenlijk al heel lang geleden toen ik nog werkzaam was in de bibliotheekwereld kwam er ineens een schrijfster in de aandacht die van niets plots veelgevraagd werd. Santa Montefiore. Plots wilde iedereen haar boeken lenen en lezen.
Toen begreep ik de opwinding niet, er waren teveel andere zaken in mijn leven die de aandacht vroegen om me te verdiepen in deze nieuwe auteur.
Nu jaren later las ik het boek In de schaduw van het palazzo. Werd er gelijk door gegrepen, dacht wat een prachtig verhaal, wat een prachtig gegeven en hoe passend in deze tijd.
De onderliggende thematiek is leegheid van het leven, geloof in de liefde, geloof in het leven, geloof in de mens en begrip voor meer tussen hemel en aarde.
Na lezing van dat boek besloot ik alle andere boeken van deze schrijfster ook eens te reserveren bij mijn bibliotheek. Heel gemakkelijk thuis, via internet te doen. Bij mijn bibliotheek gratis en voor niets te regelen. Krijg dan netjes een mailtje als het boek (in mijn geval boeken) klaar staat. Op weg van werk naar huis loop ik dan binnen en pak mijn materiaal voor de komende weken.
Inmiddels heb ik vier boeken van Santa Montefiore gelezen, en geen enkel exemplaar heeft me teleurgesteld. Nog een aantal te gaan maar ik zal ze uiteindelijk allemaal lezen.
Favoriet is wel het eerste boek dat ik las en de laatste die ik las. De Zigeunermadonna.
Een schrijfster die ik iedereen kan aanraden die meer zoekt dan mierzoet gefluister en oppervlakkig vermaak.
Ik mag graag dit soort boeken afwisselen met de gewone chicklit of een goede thriller. Zo verveel ik me nooit en is er altijd iets te lezen.

1 opmerking:

  1. inmiddels heb ik ook een boek van haar gelezen! Top zeg, en mijn moeder is ook al in de ban :-)

    BeantwoordenVerwijderen