donderdag 8 oktober 2009

Granny squares

Granny what????? Nou gewoon granny squares. Gewoon oma's vierkantjes. Mijn oma haakte pannenlappen, spreien, kussens en sloffen. Afgezien van de slofjes, die wij als kleinkinderen droegen op school, bestonden alle produkten van mijn oma uit vierkantjes. Gehaakte vierkantjes.



Prachtige kleuren gebruikte ze, volgens de norm van die tijd dan he. Jaren zeventig oranje, bruin en geel.

Ik las over de squares op een weblog dat ik volg en bedacht dat ik dat ook zou gaan doen, vierkantjes maken voor een mooi sprei/plaid. Ahum ja tuurlijk.

Ik handwerk graag, borduren, breien eventueel kleine dingen op de naaimachine, maar haken. Haken en ik zijn geen vrienden. Nooit geweest ook. Hoewel ik het ooit voor elkaar heb gekregen om in het eerste huis van ex-lief en mijzelf de gordijnen voor het keukenraam te haken. Met dank aan het geduld van mijn moeder.

Maar goed ik zag het, ik vond het mooi en ik ging het doen. Via You Tube vond ik een filmpje en ik dacht ik doe gewoon wat die mevrouw doet. Yeah rigth. Het heeft me een hele middag gekost maar het is gelukt. En dus haak ik vierkantjes, heel veel vierkantjes. Zelfs op vakantie nam ik de bolletjes en de haaknaald mee. In de koffer want in de handbagage mag niet van de vliegmaatschappij.

Wat ik met die vierkantjes ga doen? Geen idee. De droom is om er zo een mooi plaid van de maken maar of dat lukt. Ik ben al blij met al die vierkantjes. Ik kan het, ik kan het!!!!!

1 opmerking:

  1. Je bent een held! Haken en ik zijn ook geen vrienden, kan nog wel een lintje haken maar daar houd het ook helemaal mee op. Gordijntjes haken besteed ik altijd uit aan mijn moeder die dat heel goed kan. Ik werd laatst uitgenodigd voor een haakclub nou...even te druk haha :-)
    Leuk je weer te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen