woensdag 14 oktober 2009

Het einde van de stilte


In Stanbury – een klein dorp in het zuidwesten van Yorkshire – brengen drie intiem bevriende Duitse echtparen al jaren hun vakantie door. Ze gaan met elkaar om als één grote, gelukkige familie. Jessica Wahlberg, die met een onbevangen blik achter de façade kijkt, merkt al spoedig dat niets is wat het lijkt. Achter de opgewektheid gaan angst, haat, jaloezie en vertwijfeling schuil. Jessica, die slecht tegen deze hypocriete sfeer kan, vlucht steeds vaker in lange, eenzame wandelingen. Maar plotseling stort de hele schijnwereld van Stanbury House ineen: een gruwelijke misdaad maakt een einde aan de tientallen jaren durende stilte en confronteert elk van de overlevenden met zijn of haar persoonlijke waarheid.
Tja een boek dat ik had gereserveerd omdat ik een ander boek van deze schrijfster had gelezen Het huis van de zusters. Dat boek vond ik zeer de moeite waard. Deze roman tja zeker niet slecht maar zoo tergend langzaam geschreven. Vanuit verschillende invalshoeken/hoofdpersonen maar toch vooral vanuit het perspectief van Jessica de tweede vrouw van een van de vrienden. Ergens kwam het boek me ook nog eens bekend voor. Misschien had ik het al eens gelezen, in ieder geval heeft het dan toen schijnbaar weinig indruk op mij gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten