dinsdag 20 oktober 2009

The Uninvited


Anna Rydell keert terug naar haar zus en beste vriend Alex na een verblijf in een psychiatrische inrichting. Haar herstel wordt belet door haar gemene stiefmoeder, gereserveerde vader en de aanwezigheid van een spook in huis.
Deze film stond afgelopen zaterdag op het programma. Ik verheugde me er enorm op, want een spookymovie kijken met lief en vriend is net zoiets als cabaret voor mij. Schrikmomenten worden aangegrepen om uitgebreid te klagen en te schelden door beide heren. Ook al zien ze het ver van tevoren aan komen, ze schrikken toch. Zelfs al kondigen ze van te voren aan "nu gebeurd er iets, je hoort het aan de muziek" dan nog springen beide bijna letterlijk uit de stoel/bank van schrik. Ik begin dan meestal hard te lachen, want het zijn en blijven schatjes die twee. Gelukkig weten zij van mijn enorme weerzin van reptielachtigen, dus bij elke slang die voorbij komt in een film ben ik degene die een gulle lach te verwerken krijgt.
Het is een werkelijk spannende en boeiende film. Met een onverwachte twist aan het eind. Totaal onvoorbereid op dit einde hebben we nog lang nagesproken over deze film. Een aanrader voor iedereen die een van een spannende film houd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten