dinsdag 16 juni 2009

The curious case of .......


Terwijl de orkaan Katrina op New Orleans afstormt, ligt de bejaarde Daisy op haar sterfbed. Ze vraagt haar dochter om voor te lezen uit een oud dagboek. Het dagboek vertelt het bijzondere verhaal van Benjamin Button. Benjamin wordt geboren als bejaarde man, en wordt vervolgens met de dag jonger. Halverwege hun levens worden Daisy en Benjamin verliefd. Maar wat zal de toekomst brengen wanneer Benjamin steeds jonger, en Daisy steeds ouder wordt?


Zaterdag avond, na het geslaagde bezoek aan IKEA, keken lief en ik samen deze film. Ik beken ik was niet enthousiast, zelfs voorbereid op een lange saaie film waarbij ik niet uitsloot dat ik in slaap zou vallen. Maar....... wat een schitterend verhaal, een prima prestatie van Brad Pitt en Cate Blanchet. Voor mij totaal onverwacht is de regisseur er in geslaagd een geloofwaardig verhaal neer te zetten. Toen na tweeenhalf uur de film voorbij was had ik zeker niet het gevoel naar een lang saai verhaal te hebben gekeken. Anders dan bijvoorbeeld Batman the Dark knight, waarbij ik echt vond dat de film een half uur te lang duurde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten