woensdag 24 juni 2009

Seven pounds


Will Smith is danig op de serieuze toer, de laatste tijd. Na sf-drama I Am Legend en tranentrekker The Pursuit of Happyness heeft hij opnieuw de handen ineengeslagen met de regisseur van die laatste film, Gabriele Muccino. En ook in Seven Pounds wordt de grote emotie niet geschuwd.
Tja ik weet het niet hoor, misschien zijn er mensen die dit een geweldige film vinden. Voor mij was het in de laatste tien minuten vooral een teleurstelling, tot dat moment zat ik helemaal in het verhaal en was benieuwd naar de afloop. Ik zal de afloop niet verklappen maar het is niet een mooi einde, geen makkelijk einde. En wat me nog het meest stoort is de laatste scene, volstrekt overbodig en doet afbreuk aan het verhaal.
Hoewel het zeker romantisch en nobel, en emotioneel is kan deze film voor mij in de categorie leuk gezien te hebben, maar niets gemist als je hem niet kijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten